Classes

Fundamentals

In deze 1 op 1 of 1 op 2 sessies word je volledig klaargemaakt om deel te nemen aan de reguliere lessen. Jouw coach zal eerst, samen met jou, uitgebreid testen en uitzoeken waar jou sterke punten en minder sterke punten liggen. Hieruit wordt een plan gemaakt om jou te helpen naar het niveau te komen dat minimaal nodig is om mee te doen aan de WOD. Je hoeft dus niet al fit te zijn voor je mee komt doen!

WOD

De WOD of “Workout Of the Day” zal iedere dag gepost worden op de “WOD Blog”. Bij CrossFit is routine de vijand. Dat wil zeggen dat iedere dag een verassing is. Je kunt oefeningen verwachten uit het turnen, het olympisch gewichtheffen en uit de atletiek. De variatie van oefeningen is echter altijd verschillend.

Oly class

“Oly” staat voor Olympisch gewichtheffen. In deze lessen worden de “Clean en Jerk” en de “Snatch” in het geheel en in delen geoefend. Zoals bij alle lessen staat hierbij de techniek voorop. Naast de techniek training leer je hier omgaan met zwaardere gewichten maar ook leer je meer over “barbell cycling”, het snel bewegen met een barbell.

Gymnastics class

In deze lessen leer je de basis turnvaardigheden die we in CrossFit gebruiken. De focus ligt voornamelijk op verschillende vormen van pull up, push up, handstand en core werk. Daarnaast dagen we je soms uit tot een beweging uit het turnen die we niet vaak zien in CrossFit.

Personal Training

Bij ieder abonnement zit Personal Training inbegrepen. Één keer per drie maanden is het minimaal te kiezen aantal 1 op 1 trainingen. Door middel van de persoonlijke aandacht is het mogelijk om je progressie nauwkeurig bij te houden. Samen met jouw “coach for life” test je de belangrijkste kracht onderdelen en skills. Daarbij kunnen we ook je vetpercentage in de gaten houden. Een “visual progression” is niet het enige voordeel aan de persoonlijke begeleiding. Jouw coach kijkt ook direct naar je persoonlijke verbeterpunten en geeft je hier huiswerk voor mee. Tijdens je Personal Training leer je tot slot statische en gecontroleerde dynamische oefeningen die ervoor zorgen dat je spieren je gewrichten beschermen. Zo zorgen we ervoor dat je niet geblesseerd raakt.

Prehab class

Voor CrossFit is het erg belangrijk om flexibel, maar ook stabiel te blijven. Tijdens de “Prehab classes” leer je omgaan met foamrollers, mobility balletjes en resistance banden zodat je tijdens de WOD soepeler gaat bewegen. Ook leren we je om je gewrichten te beschermen door middel van het trainen van de juiste spieren. Op die manier verlaag je de kans op blessures aanzienlijk.

Pose-running class (coming soon)

Hardlopen is vaak het eerste wat mensen gaan doen als ze denken aan beginnen met sporten. Wat vaak vergeten wordt is dat rennen een van de moeilijkste bewegingen is. In de “Pose Running Classes”  wordt eerst de techniek getraind, daarna de intensiteit en dan pas het volume (afstand per week) opgebouwd.

© Copyright - Crossfit Imbellem | Rechten van foto's zijn voorbehouden aan PIXRX - Jarno Bonhof | Website gemaakt door Zendos